loading...
MEDICINE
akbar بازدید : 15 دوشنبه 05 آبان 1399 نظرات (0)

فیزیوتراپی در منزل تهران

فیزیوتراپی در منزل تهران چیزی است که ممکن است خیلی ها به آن نیاز داشته باشند. چون تعداد دفعاتی که بیمار برای فیزیوتراپی مراجعه میکند زیاد است و هر بار باید زمان زیادی را صرف رفت و آمد کند تا یک جلسه  فیزیوتراپی انجام دهد.اما با فیزیوتراپی در منزل تهران بدون اینکه بیمار از منزل خود خارج شود و گرما و سرما را بچشد و بدون اینکه آلودگی هوای تهران را تجربه کند می تواند جلسات فیزیوتراپی را طی کند.

فیزیوتراپی در منزل تهران

جلسات فیزیوتراپی در منزل تهران در کمترین زمان ممکن قابل انجام است. بیمارانی که دچار شکستگی اندام شده اند و آسیب نخاعی دیده اند و تحت عمل جراحی قرار گرفته اند. پس از عمل نیاز به بازتوانی و فیزیوتراپی دارند و فیزیوتراپی در این زمان یکی از فاکتورهای مهم در سلامتی آنان به حساب می آید.

اما گاهی برخی از افراد نمی توانند به مراکز درمانی برای فیزیوترپی مراجعه کنند و مجبورند فیزیوتراپی در منزل تهران را داشته باشند. مراکز درمانی ای وجود دارند که که خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران انجام می دهند و باعث رفاه حال بیماران می شوند.

مزایای فیزیوتراپی در منزل

مشغله‌های زیاد امروزی زندگی شهرنشینی باعث شده  امکان بردن بیمارانی که توان حرکتی کمی دارند به مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی خیلی سخت شود. به همین دلیل فیزیوتراپی در منزل به کمک این افراد می آید و این خدمات را در منزل به آنان ازائه می دهد.

بیماران می توانند با داشتن فیزیوتراپی در منزل تهران از خدمات کار درمانی، فیزیوتراپی، ویزیت، ماساژ در منزل، گفتار درمانی و پرستاری بهره مند شوند، و نیاز نباشد برای کار به مراکز درمانی سطح شهر بروند و مجبور به تحمل ترافیک و شلوغی‌های آزار دهنده تهران شوند.

با وجود این که خدمات فیزیوتراپی در منزل به صورت ۲۴ ساعته به بیماران ارائه می‌شود، بنابراین نیازی به مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشخص نخواهید داشت. برای دریافت خدمات مورد نیازبیماران  کافی است در هر ساعتی از شبانه روز با مرکز توانبخشی تماس حاصل کنید. تا پرسنل حرفه‌ای این مرکز در اسرع وقت در محل حاضر شوند و خدمات فیزیوتراپی و… را ارائه کنند.

فیزیوتراپی در منزل تهران

انتظار در صف‌های طولانی در کلینیک ها برای بیماران و سالمندان بسیار سخت است. به گونه‌ای که افراد زیادی به دلیل صف‌های انتظار طولانی، در دریافت خدمات توانبخشی تعلل می‌کنند؛ اما با وجود ارائه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی در منزل نیازی به تحمل صف‌های طویل و طولانی نخواهید داشت.

ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط خانم و آقا

یکی از برترین خدماتی که توسط مرکز توانبخشی در منزل ارائه می‌شود، ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط خانم است. این خدمات با توجه به نیاز بانوان ارائه می‌شود؛ زیرا در بسیاری از مراکز درمانی کلیه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی صرفاً توسط آقایان ارائه می‌شود. بنابراین بانوان احساس راحتی نخواهند داشت. به همین دلیل امکان ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران توسط خانم راه اندازی شده است. تا بانوان بدون دغدغه و نگرانی بتوانند کلیه خدمات توابخشی و فیزیوتراپی را دریافت کنند.

فیزیوتراپی در منزل یکی از شیوه های ارائه خدمات فیزیوتراپی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

شهرهایی مانند تهران که تردد و ترافیک بالایی دارند، فیزیوتراپی در منزل تهران می تواند بسیار راحت تر و مناسب تر باشد. در ادامه به بررسی افیزیوتراپی در منزل تهران و فواید آن می پردازیم.

فیزیوتراپی منزل سالمندان

انتظار در صف‌های طولانی در کلینیک ها برای بیماران و سالمندان بسیار سخت است.

به گونه‌ای که افراد زیادی به دلیل صف‌های انتظار طولانی، در دریافت خدمات توانبخشی تعلل می‌کنند؛ اما با وجود ارائه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی در منزل نیازی به تحمل صف‌های طویل و طولانی نخواهید داشت.

فیزیوتراپی در منزل یکی از خدمات  توانیخشی و درمانی ارزشمند است که به بیماران ارائه می شود.

بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند ام اس ، فلج مغزی ، سکته مغزی و یا افراد سالمند دچار درجاتی از مشکلات حرکتی هستند.

با دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران و محل زندگی شما نیاز به جابجایی بیمار و بروز مشکلات برای وی و اطرافیان نیز نبوده و بیمار می تواند براحتی در کنار اعضای خانواده خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران را دریافت کند.

فیزیوتراپیست در منزل شما

با اولین تماس شما متخصصین آقا و خانم در منزل بیمار حاضر می‌شوند و خدمات فیزیوتراپی، توانبخشی، کاردرمانی، گفتار درمانی، ماساژ درمانی  و … را ارائه می‌کنند.

Physiotherapy at home in Tehran

با تماس با کلینیک فیزیوتراپی در منزل  می‌توانید کلیه خدمات مورد نیازتان را در کمترین زمان و با مناسب‌ترین هزینه دریافت کنید.

برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران فقط از متخصص فیزیوتراپی حرفه ای و  دارای تخصص و تجربه لازم کمک بگیرید تا بهترین نتیجه توانبخشی و  درمانی حاصل شود.

هدف از فیزیوتراپی در منزل  چیست

دیدگاه منحصر به فرد یک متخصص فیزیوتراپی از بیمار و شناخت ویژه اش از عملکرد و ساختار طبیعی بدن در کنار معاینه و ارزیابی دقیق به او این توانایی را می دهد تا بیماران را در جهت رسیدن به اهدافی مانند : پیش گیری از بیماری ها، تطابق افراد با محیط کار ، افزایش کیفیت زندگی افراد ، کاهش نیاز به برخی جراحیها و درمان های دارویی طولانی مدت ،  که عوارضی نیز درپی دارند ، سوق دهند.

خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران

انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل  جهت درمان دیسک کمر و گردن، آسیب‌های مفصلی، پوکی استخوان، صدمات نورولوژی، مانند ام اس، پارکینسون، گیلن باره، فلج بلز صورت، فلج مغزی و نخاعی و… از جمله خدمات کلینیک فیزیوتراپی در منزل تهران به ‌شمار می‌روند.

همچنین معالجه آسیب‌های اعصاب مرکزی و محیطی، فیزیوتراپی سکته مغزی، آسیب های ورزشی، بیماری‌های روماتیسمی، عضلانی، توان‌بخشی قلبی و تنفسی، فیزیوتراپی زنان باردار، کار درمانی و ماساژ در منزل از دیگر خدمات کلینیک و مراکز  فیزیوتراپی در منزل تهران می باشد.

فیزیوتراپیست در منزل

مراجعه به محیط و فضای تمیز و اختصاصی در مراکز فیزیوتراپی لازم است اما برای همه اقشار راحت و یا حتی امکان پذیر نیست . حتی اگر بیمار  برای مراجعه به کلینیک هم مشکلی نداشته باشد و شرایط طاقت فرسای ترافیک را تحمل کند باز هم روزهایی هستند  که امکان مراجعه حضوری در کلینیک امکان پذیر نیست.

فیزیوتراپی در منزل تهران

شاید از درد زیادی ببرید که بتوانید رانندگی کنید و یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و یا شاید هم شخصی برای مراقبت از فرزند نوزاد شما در خانه نیست!

مشکلات و سختی های زندگی و مشغله کاری می تواند در بعضی از روزها شما را بسیار درگیر کند.

مراجعه به کلینیک  و مراکز فیزیوتراپی برای شما سخت خواهد شد. بنابراین ما خدمات فیزیوتراپی در منزل  را برای راحتی و آرامش خیال شما به صورت حرفه ای ارائه می دهیم.

اصول فیزیوتراپی زانو چیست

همان طور که می دانیم تمرینات فیزیوتراپی زانو یکی از ارکان مهم حرکتی است. بطور معمول هرچقدر عضلات شخص ضعیف تر باشد احتمال آسیب دیدگی دربیمار  افزایش مییابد. در هرکدام از اختلالات نحوه فیزیوتراپی زانو مجموعه‎ای از عوارض وجود دارد. مثلا چنانچه ACL و PCL زانو آسیب ببیند، ثبات عوارض فیزیوتراپی زانو به هم می‌خورد و به اصطلاح “Giving way” یا همان خالی کردن زانو اتفاق می‌افتد.

فیزیوتراپی در منزل تهران

نحوه فیزیوتراپی زانو ، بنابر عوارض پیش آمده، برای هر بیمار متفاوت است. درمانها فازبه‎فاز با توجه به شرایط بیمار انجام می‌شود. برای کاهش درد از مجموعه‎ای از مدالیته‌های فیزیکی استفاده می‌کنیم،دستگاههای ‌الکتروتراپی و درمانهای دستی ،برای کاهش تورم از کامپرشن‌ تراپی و الکتروتراپی و همچنین برای تقویت عضلات از برنامه‌های تمرین‎درمانی و روش‌های تسهیل عصبی-عضلانی استفاده می‌شود. برای به دست آوردن دامنه حرکتی کامل فیزیوتراپی زانو نیز از دستگاه CPM استفاده می‌کنیم و همچنین برای به دست آوردن انعطافپذیری میشود.

درمان ورزشی بهترین درمان فیزیکی زانو درد فیزیوتراپی زانو است

 
**تقویت عضله اطراف زانو با تمرینات تخصصی از طریق فیزیوتراپی زانو می‌تواند آن را پایدار تر کند.
 
**تمرین کردن به جهت تمرکز بر روی عضله جلوی ران (عضله چهارسر) و عضلاتی که در پشت ران هستند بسیار مفید است چرا که این عضلات زانو را پشتیبانی می‌کنند.
 
**اصلاح الگوهای حرکتی نیز بسیار کمک کننده است، مخصوصا اگر همراه با ایجاد تکنیک های خوب در طول ورزش یا فعالیت شما همراه باشد. تمرین های برای بهبود تعادل شما هم بسیار مهم هستند.
 
**زانوبند ها، بعضی وقت ها با قلم هایی در یک طرف پاشنه می‌توانند به برداشتن فشار از روی کناره زانو که توسط آرتروز مفاصل و استخوان ها ایجاد می‌شود، کمک کنند.
 
**در شرایط خاص، انواع مختلف زانو بندها ممکن است برای کمک کردن به محافظت از مفصل زانو استفاده شوند.
 

فیزیوتراپی زانو با لیزر چگونه است

در فیزیوتراپی از لیزرهای کلاس ۲ و ۳ (لیزرهای پرتوان و کم‌توان) بهره می‌گیریم. به طور کلی اثرات لیزر بر درد و آسیب دیدگی اینگونه است: ترمیم بافت، ‌افزایش خون‌رسانی،‌کاهش التهاب و کاهش درد که هرکدام مکانیزم‌های خود را دارد. لیزرهای پرتوان اثرات درمانی بیشتری دارند.
 
فیزیوتراپی در منزل تهران
 
برای فیزیوتراپی زانو درد دستگاه روی نقاط درد و یا نقاط اسیب گذاشته می‌شود . لیزر به پروسه ترمیم بافت نرم کمک می کند و پروسه ترمیم را تسریع می بخشد. پارامترهای لیزر با توجه به مشکل هر شخص به صورت اختصاصی برای هر بیمار تنظیم می‌شود. این لیزرها می توانند برای چشم خطرناک باشند به همین دلیل هم بیماران و هم درمانگر از عینک مخصوص در زمان درمان استفاده می کند. همچنین لیزر برای بانوان باردار، بیماران دارای تومور و کسانیکه دارای عفونت هستند استفاده نمی‌شود.
 

تعرفه و هزینه هر جلسه فیزیوتراپی زانو

۳ ارگان مهم در این صنعت وجود دارد: سازمان نظام پزشکی کل کشور، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، و از همه مهمتر انجمن علمی و صنفی فیزیوتراپی ایران. این ۳ ارگان نسبت به نرخ گذاری دقیق خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی، بنابر کتابچه ای تحت عنوان تعرفه های بهداشت و درمان هزینه های استفاده از هریک از تجهیزات درمانی را اعلام می کنند. هزینه فیزیوتراپی بسته به نوع درمان متفاوت است و پس از ارزیابی در کلینیک فیزیوتراپی زانو و نسبت به روش درمان هزینه اعلام می شود.  اصول تعرفه گذاری در کتابچه تعرفه های بهداشت و درمان پیروی می شود و همچنین نسبت به خدماتی که در اختیار بیماران  قرار میگیرد، هزینه ها اعلام خواهد شد
 

نقش فیزیوتراپی زانو بعد از عمل جراحی و قبل از عمل  چگونه است

در این موارد متخصص  فیزیوتراپی با جراح  بیمار مشورت میکند ، و با توجه به نوع عمل جراحی  و سطح فیزیوتراپی را بر اساس نوع فعالیتها ی قابل انجام پس از جراحی ، معین میکند .گاهی امکان دارد  قبل از جراحی زانو ، متخصص  فیزیوتراپ با مشاوره جراح معالجتان ، فیزیوتراپی زانو را شروع کند، این کار به اضافه حرکات اصلاحی سبب میشود تا امکان بهبودی بیمار بعد از عمل هرچه سریعتر فراهم شود. برخی مواقع ، همین امر به ریکاوری بعد از عمل کمک بسیاری  میکند
 
بعد از  جراحی زانو ، ادامه درمان به  متخصص فیزیوتراپی واگذار خواهد شد ، او با کار درمانی ، به بیمار کمک خواهد کرد  تا بتواند به بازیابی قدرت از دست رفته بپردازد ، وضعیت حرکتی خود را به سطح قبل از عمل ارتقاء بدهد ، تا بعد از گذشت دوره ریکاوری ، بتواند به فعالیت ها ی عادی و روزمره بازگردد .
 
 

فیزیوتراپی زانو بعد از گچ گرفتگی چگونه است

 
در مواقعی که زانو دچار شکستگی میشود ، محل شکستگی را گچ میگیرند و یا با استفاده آتل میبندند تا به صورت ثابت باقی بماند و هیچگونه حرکتی نداشته باشد . ثابت ماندن زانو برای مدت طولانی باعث ضعیف شدن عضلات زانو و مفصل زانو میشود که بهترین و مهمترین اقدام پس از باز کردن گچ گیری ، فیزیوتراپی زانو بعد از گچ است .
 
پس از باز کردن گچ گرفتگی بیمار نیاز مبرم به فیزیوتراپی زانو دارد . جا به جایی و راه رفتن پس از باز کردن گچ باید با احتیاط کامل انجام شود تا زانو دچار آسیب دیدگی نشود به همین دلیل بهتر از است به جای خروج از منزل برای انجام فیزیوتراپی ، از فیزیوتراپی زانو در منزل توسط متخصصین  فیزیوتراپی مجرب بهره بگیرید
 

روش های مختلف برای فیزیوتراپی زانو در منزل

 

**روش الکتروتراپی _  درمان با برق  :

 
در اکثر مواقع برای فیزیوتراپی زانو در مراکز درمانی و فیزیوتراپی زانو در منزل از روش الکتروتراپی استفاده میشود . درمان به روش الکتروتراپی نوعی از درمان فیزیکی ست . هم اکنون در مراکز توان بخشی و فیزیوتراپی مدل ها ی مختلفی از دستگاه ها ی الکتروتراپی موجود است که مدل ( TENS ) بیشتر از سایر مدلها مورد استفاده قرار میگیرد . روش الکتروتراپی با آزاد سازی اندروفین _ افزایش گردش خون ، تحریک ماهیچه ها و کاهش التهاب باعث میشود درد کم شود  و سرعت درمان و بهبود مشکلات را افزایش پیدا کند .
 

** ورزش و حرکات اصلاحی :

 
در این روش  متخصص فیزیوتراپی حرکات و ورزشها یی را به بیمار معرفی می کند تا باعث شود فشار از روی مفاصل کم و عضلات زانو تقویت شو د . در فیزیوتراپی زانو در منزل متخصص فیزیوتراپی پس از معاینه کامل تشخیص میدهد که بیمار چه حرکات و ورزشها یی برای وضعیت فعلی بیمار مناسب است .
 

**مگنت تراپی :

 
مگنت تراپی یکی از روشها ی درمانیست که با استفاده از جریان تولید شده توسط یک میدان مغناطیسی برای درمان درد مفاصل پا و درد زانو مورد استفاده قرار می گیرد .
 

**اولتراسوند  :

 
روش اولتراسوند یکی از روشها ی درمانی در فیزیوتراپی زانو است  که برای درمان آسیبها یی همچون کشیدگی عضلات مورد استفاده قرار میگیرد . در این روش از امواج ما فوق صوت برای درمان استفاده میشو د .
 

روش های پیشگیری از درد زانو چیست

چند مورد از این روش ها عبارتند از :

 
** اصلاح شیوه  ی راه رفتن و نشستن بیمار
 
** گرم کردن بدن پیش از ورزش کردن
 
** کم کردن وزن که موجب کاهش فشار روی زانو  ها میشود
 
** استفاده از زانو بند در هنگام ورزش  کردن ( حتی اگر  شما ورزشکار حرفه ای  هم هستید ، ایمنی را هرگز فراموش نکنید )
 
** استفاده از کفش مناسب
 
با وجود تمام توصیه های پزشکی ذکر شده  امکان دارد به علل مختلفی دچار درد در مفصل زانو شو ید.  هرگز چنین درد هایی را ، هرچند خفیف و قابل تحمل باشند را   نادیده نگیرید  و حتما آنرا پیگیری کنید . چون در اغلب موارد میشود  با مراجعه به متخصص مجرب  و چند جلسه درمان با فیزیوتراپی تخصصی ، مشکل زانو ی خود را حل کرده  و از مزمن شدن درد زانو یتان  و عواقب بعدی آن  تا حد چشمگیری جلوگیری کنید
 
 
 

چرا فیزیوتراپی در خانه تاثیر بیشتر و موثرتری دارد

 

دروهله اول فیزیوتراپی می تواند با برنامه ی زندگی شما هماهنگ شود و نه با برنامه ی کلینیک زیرا بیشتر بیماران همیشه می گویند چیزی که مانع از دنبال کردن مداوم درمان های فیزیوتراپی آنها می شود، بنابراین در فیزیوتراپی درمنزل زمان جلسات فیزیوتراپی را طوری تعیین کنند که هم با برنامه ی کلینیک و هم با برنامه ی زندگی پر مشغله یشان هماهنگ باشد.

 

https://ahmadigol.com/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 129
  • بازدید سال : 529
  • بازدید کلی : 2,095